Skip to content

Temmuz 5, 2011

1

Google Adwords Anahtar Kelime Kalite Puanı Optimizasyonu

Adwords anahtar kelime kalite puanı optimizasyonu

Merhaba arkadaşlar, bu yazımızda Google Adwords kullanıcılarının işine yarayacağını düşündüğümüz anahtar kelime kalite puanı optimizasyonu konusunu tartışacağız.

Anahtar Kelime Kalite Puanı Neden Var?

Bir önceki yazımızda anahtar kelime kalite puanı ‘nın tanımını yapmıştık. Şimdi kalite puanını nasıl arttırabileceğimize bakalım. Önceki yazılarımızda da bahsettiğimiz gibi Google kendisinin ve kullanıcılarının kandırılmasını pek sevmez ve bunu önlemek için çeşitli algoritmalar geliştirir. Bu sebeple tüm çalışmalarımızda (SEO, SEM vb) kullanıcıyı ve dolayısıyla kullanıcı deneyimini ön planda tutmamız her zaman yararımıza olacaktır. Şimdi sırasıyla anahtar kelime kalite puanı kriterlerini ve optimizasyon ipuçlarını inceleyelim.

1. Anahtar Kelimenin Reklam Metni İle Uyumu

Anahtar kelimenin reklam grubundaki reklamların metinleriyle alakalı olması gerekir. Örneğin kullanıcı “Led TV” aradığında cep telefonu reklamı çıkması pek hoş olmayacağı gibi kalite puanını da düşürür.  Bu biraz uç örnek olsa da en çok yapılan hatalardan birisi kullanıcı “Led TV” aradığında karşısına mağazayı / siteyi tanıtan genel metinler çıkmasıdır. Bu bir hata olduğu gibi dönüşüm ölçümlerini olumsuz yönde etkileyecek unsurdur.

2. Anahtar Kelimenin Açılacak Siteyle (Sayfayla) Alakası

Yine önemli kriterlerden birisi de anahtar kelimenin açılacak siteyle alakası. Yani kullanıcı “cep telefonu” ararken açılan sayfa da çamaşır makinesi çıkarsa kullanıcı deneyimini düşüreceğinden kalite puanıda düşecektir.  İlk bakışta yapılmayan hata gibi görünse de yine çok sık yapılan hatalardandır. Zira tüm reklamları anasayfaya yönlendirmek buna yakın bir hatadır. Evet anasayfanız o ürünle alakalı bilgiler içerebilir ancak ürün detay sayfası kadar alakalı bir sayfa değildir. Zaten tüm trafiği anasayfaya yönlendirmek hatalı bir işlemdir.

3. Anahtar Kelimenin Diğer Anahtar Kelimelerle Alaka Düzeyi

Seçtiğimiz anahtar kelimenin aynı reklam grubundaki diğer anahtar kelimelerle alaka düzeyi kalite puanının kriterlerinden biri. Yani aynı reklam grubu içerisinde alakasız anahtar kelime bulunmaması gerekiyor. Zaten reklam grubu başına önerilen anahtar kelime 10 ila 15 arası.

Bir örnekle açıklarsak (komik markalar TM ‘dan dolayı);

LCD TV (“lcd tv, “lcd tv fiyatları“, “lcd tv satın al“, “lcd tv kataloğu“, “led tv“, “tv kumandası“)

Tony LCD TV (“tony lcd tv“, “tony lcd tv satın al“, “tony lcd tv fiyatları“, “tony led tv“, “lcd temizleme“)

Tony FULL HD LCD TV(“tony full hd lcd tv“, “tony full hd lcd satın al“, ”led tv tamiri“)

Anahtar kelimeleri inceleyecek olursak, LCD TV reklam grubundaki “tv kumandası” ve “led tv” anahtar kelimelerinin konuyla pekte alakası olmadığını görebiliriz. Ayrıca bu anahtar kelimeler için oluşturduğunuz reklamların eşleşmesinin çapraz olduğunu düşünürsek ortaya TO (CTR) düşük yada dönüşümü (conversion) çok az ve dolayısıyla performansı kötü bir reklam grubu çıkar.

4. Açılacak Sayfanın (Landing Page) Yüklenme Hızı

Google ‘ın son zamanlarda üzerinde çok durduğu sayfa yüklenme hızları Adwords kalite puanı içinde geçerli bir unsur. Kullanıcının sayfanın yüklenmesini için kaybettiği zaman kullanıcı deneyimine direkt yansıdığı için kalite puanını da etkliliyor.

5. Anahtar Kelimelerin Geçmiş Performansları

Google Adwords optimizasyonunda önemli kriterlerden biriside geçmiş (history) performanslardır. Anahtar kelimenin ve reklam grubu içerisinde ki diğer anahtar kelimelerin geçmiş tıklanma oranları (TO-CTR) kalite puanı ve dolayısıyla Tıklama Başına Maliyet (CPC) ‘i etkiler.

Google burada kullanıcıların aradığı konuyla alakalı reklamları görmelerini istiyor. Eğer alakasız anahtar kelime eşleşmeleri yaparsak reklam görüntülenip tıklanmayacak ve TO (CTR) düştüğünden kalite puanı da düşecek. Optimizasyon için bazen tıklama oranı düşük anahtar kelimeleri silmek iyi bir çözüm olabilir. Ayrıca tıklama oranı yüksek ve iyi çalışan anahtar kelimelerde gerekmiyorsa değişiklik yapmayın. Zira anahtar kelimede yapılan değişiklik geçmiş (history) kaybına neden olacak ve yeni bir anahtar kelime gibi çalışmaya başlayacaktır. Geçmişi (history) etkileyen unsurlar ve çözüm yollarını ayrı bir yazı altında toplamayı düşünüyoruz.

6. Reklam Grubu, Kampanya ve Hesabın Geçmiş Performansı

Bu kriterin kapsamı biraz genel. Diğer 6 maddede saydığımız kriterleri tüm hesaba uygulamanız isteniyor. Yani tüm hesap öğeleri iyi çalışıyor olması lazım. Hesap öğelerinin geçmiş performansı anahtar kelimenizin kalite puanına etki etmekte.

7. Reklamların Görünen URL ‘lerinin Geçmiş Performansı

Google Adwords ‘te reklamların görünen URL ‘leri birbirinden bağımsızmış gibi görünsede aynı URL ‘ler Google Adwords tarafından gruplanarak performans değerlendirmesine sokulmakta. Burada kullanıcın ne formatta URL ‘leri tıkladığı ölçülmesi hedeflenmiş. TO (CTR) yüksek görünen URL ‘ler kalite puanına olumlu etki etmekte.

Bonus: Anahtar Kelime Hedef URL Girerek Kalite Puanını Arttırmak

Anahtar kelimelere hedef URL ‘si girmek azda olsa anahtar kelimenizin kalite puanını arttırmaya yönelik yardımcı olacaktır. Bunu yapmak URL değiştirmeye ihtiyaç duyduğunuzda geçmiş (history) kaybının da önüne geçebilir. Bu yapıda her anahtar kelimenin kendine ait URL ‘si, metib vb. reklamların hedef URL ‘si ise bağlı olduğu kategorinin linki olacak şekilde ayarlanması önerilmektedir.

Kısa bir örnekle: Anahtar kelimeler TONY FULL HD LCD TV ‘lerin ürün detay sayfalarına gidiyorsa, reklam hedef URL ‘leri  TONY FULL HD LCD TV lerin tümünün listelendiği (katalog/kategori) sayfaya gitmesi önerilir.

Umarız yazımız faydalı olmuştur. İyi optimizasyonlar..

1 Yorum Yorum Yaz
  1. vural
    May 22 2012

    Ben bu adwords optimizasyon makalenizi çok beğendim. Kafamda birçok şey daha netleşti.

    Cevapla

Sizin fikriniz nedir? Lütfen aşağıdaki formu kullanarak yorum yapın.

(gerekli)
(gerekli)